onsdag 15 september 2010


Inte igår man skrev här..det här med bloggandet är nog inte riktigt min grej..men kul ibland så jag låter den ligga kvar ett tag till..å uppdaterar när jag orkar å har tid..för som ni vet så finns det nått som tar allll min tid nu..jaa..min underbara lille son som kom till världen 27/8...hela 5050g å 54cm...tänk att den stora fick plats i min medelstora gravid mage..helt sjukt juh..:-)
Å efter 2 dygn med värkar hemma å 12h på förlossningen som kom han..tyvärr så blev förlossningen väldigt dramatisk å tramatisk upplevelse med höga hjärtljud, frossa å feberchock till att han inte ville komma ut..men till sist så gick det..var sista chansen om man säger det..hade nog inte haft min son hos mig idag annars..inte en frisk son iallafall:-(..tänk att man kan få krafter man inte tror sig finnas..helt sjukt när man tänker tillbaka på det hela..att jag klarade det:-) var ganska otroligt med tanke på förlossningskräck, att EPA inte funka till att han var så stor..¨å allt runt om..men det har vi den där superläkarn som kom in sista 30min och fick koll på allt..tackar henne för min son!

Aldrig mer föda sa jag under tiden..fast nu så planerar vi ett syskon..inte än men om ett litet tag:-)....läkarn sa att jag får snitt på nästa barn..å det tackade jag gud för,fast nu så ångrar jag mig..jag vill föda normalt..det kan juh inte liksom gå värre än det gjorde första gången..å jag vill inte att dom skär i mig..å allt som kommer efter det oxå..neetack..jag plågas hellre några timma å sen så är det över..fast nästa gång så blir det mycket mer koll på storleken på barnet kan man säga..hehe..å så blir det nog att dom sätter igång mig tidigare..jatack!

Familjelivet å alla rutiner har man inte kommit in i än..tar nog ett bra tag..vi sover inget om nätterna men sover gääärna hela dagarna..alltså Jack..inte jag..jag har juh massa annat att göra..umgås..städa..fixa å dona..kolla min FB;-)..hehe..tur att man har dom där extra hormonerna som håller igång mig;-)..får se hur länge jag orkar..blir nog att jag deckar på dagarna snart jag med..

Nee..se där..nu vakna min lilla Jack-Daniel..dax att fixa oss tills pappa kommer hem från jobbet....min två stora kärlekar det där!!!
Tänk att jag trivs så bra med ett lugnt familjeliv..å jag är så tacksam att jag lämnat allt det där festandet varannan helg/varje helg bakom mig..nån gång så måste man bli vuxen..å det var väll dax nu..å sen så förstår jag inte dom som festar så mycket ändå om dom har barn..hur orkar ni??..å varför??..om jag nu blir barnfri så blir det egentid (som idag så så solade jag,underbart!)eller att hitta på nått med min man eller med vänner..ut å äta eller åka iväg en snabbis..aldrig att jag skulle festa bort den tiden..visst nån gång..absolut..men inte varje helg..å tack å lov att man har vänner som lever mitt liv med.."tyvärr" så försvann dom där andra vännerna automatiskt när jag blev gravid;-) å jag saknar dom inte..bara en skön känsla att jag gått vidare men du står kvar å stampar;-)
Neee..nu så..nu börjar nån bli rastlös..dax för gos<3

Kärlek till er alla!!

Inga kommentarer:

Bloggintresserade