fredag 12 mars 2010

Tänk att....

tänk att jag som inte ville ha barn helt plötsligt är gravid...
tänk att jag som ville leva singel å som trivdes bra med mitt singel-liv
träffade en sådann going som P...
tänk att jag som var ute mer eller mindre varannan helg, trivs otroligt bra med
att vara hemma och mysa istället...
tänk att jag letar hus...
tänk att jag snart kommer ha ett familjeliv som jag innan avskytt..
tänk att jag nu istället för att festa och shoppa bort mina pengar spar så att barnet kommer ha en mamma med bil och körkort så vi slipper sitta på en buss eller gå
överallt..(som jag trivts bra med hitills)
tänk att jag just nu tänker enbart på barnet bästa och vilket liv barnet kommer få..jag som innan levt för dagen, aldrig planerat..

tänk att jag som inte ville ha detta innan..ska få detta liv nu...och lite rolig tanke är att om jag fortsatt med mitt liv som jag hade innan då hade jag inte kommit någonstans..då hade jag suttit där fortfarande..där vissa andra som vill ha hus, familj och mer barn gör..man måste ibland byta sin livs-cirkel om det ska hända nått..byta umgänge..byta intressen...annars så sitter man där å har samma liv dag ut och dag in...jobba och så fort man är (barn)-ledig festa..å inget annat..samma folk samma ställen samma liv..samma skit...
Tacka Underbara Mickan..det är det jag kan göra..att jag har mitt liv jag har nu..hade du aldrig flyttat tillbaka till Borås så hade mitt liv idag vart som den var innan..samma sak dag in dag ut helg in helg ut..tack vare dig fick jag världens bästa förändring i mitt liv..tack sötis!!

Nu ska jag och magen äta "lite" glass...sen gå ut på en promenad med Åsa och hund..mitt husband är idag på lite rajraj...hoppas han har underbart kul...min kärlek!
Kärlek till er Alla...


Kärlek utan barn, är bättre än barn utan kärlek- Artur Lundqvist

Inga kommentarer:

Bloggintresserade